2013-12-12

Chili, samt en och annan betraktelse


Goglar runt lite efter bilder på chilis idag, och hittade denna som jag nyligen fått frön på. Åh, jag är så himla pepp på vårsäsong och odling.
Denna som heter purple bhut jolokia skall vara en riktig heting. SPÄNNANDE!

Skördade mig en hot lemon chili igår när jag var ute på besök hos mamma och pappa. Mina växter såg ut att må bra, och till min lycka hade inga krukor i brygghuset spruckit!
Fick en julkärve av morfar, som han själv byggt ihop, vilken jag tänker sätta ut i min lilla berså-trädgård nästa gång jag är på besök ute på landet.
Fåglarna måste ju gödas lite såhär vintertid.
Fast nu när snön smält verkar det rätt lätt för dem att göda sig själva på mask och så vidare.
Gräsmattan härutanför mitt fönster vad igår eftermiddag full av skator och kajor som gick runt och pickade. Såg även två skator som badade i en stor vattenpöl mitt på en annan gräsmatta när jag och Assar var ute på en långtur.
Blev liksom lycklig ända in i själen på något vis.
Tycker att skator är så fantastiskt vackra fåglar.
Om jag någon dag gör mig en till tatuering så har jag bestämt att den skall ha något med fåglar att göra. Har lite olika idéer, men vi får se vad eller om det blir av.

Idag har jag planerat in ett VIKTIGT julklappsinköp,
so I better get on going!

Pucc&kram&hejs!
Och btw, önska en låt och skänk pengar till musikhjälpen!
Det tänker i alla fall jag göra senare idag,
för alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag också önskat en låt i musikhjälpen. Jätteviktigt initiativ

    SvaraRadera