2013-12-09

Julpyssel?


Det är ju lite sådanahär julklappstider nu igen. I förra veckan slog jag in de första paketen till min lilla sis´, Tuulis. Förövrigt tycker jag det är lite segt med att köpa julklappar i år, hittar bara saker och ting som jag vill ge mig själv. Funderar på om jag ska börja med en ny tradition i år, ge mest klappar till sig själv. Får man vara så egoistisk tro? ;)
Brukar alltid älska att ge bort presenter annars, och kan arbeta i månaders tid med att hitta det rätta.
I många års tid har jag satsat mycket på att ge bort fotografier, skapade av mig. Men då min Nikon gick och typs dog förra våren, så blir det inga bilder som jag känner mig tillräckligt stolt för kunna passera vidare längre.
Förövrigt ska jag på en arbetsintervju angående ett extrajobb i eftermiddag och om jag får det jobbet så ska jag börja spara inför en ny systemkamera! Har alltid kört på Nikon, och tror nog att jag kommer fortsätta med det om det blir aktuellt med en ny högra hand, eller ska vi säga öga?

Anyway.
Jag stylade till en egen adventsljusstake.
Do it your self, med återanvändning, är väl kanske lite utav ett motto jag lever för.


En snitsig bricka, några ljus som jag förövrigt inte stöpt allena, och en citronplanta med lite gamla juldekorationer i, är detta års symbol för väntan på jul.

Igår söndag stod jag med min mor på loppis.
Snöyran utanför lokalen samt min mammas fantastiska bakverk, som gick åt bäst av allt, 
spädde väl kanske på julstämningen en aning.
Skönt att bli av med lite prylar. Har lätt allt för mycket av både det ena och det andra
(eller så har jag bara ett allt för litet hem att förvara dem i ;)


En utav mina finaste vänner har under de senaste åren gjort en megastor förändring i sitt liv.
Pluggat upp flera betyg på komvux samtidigt som han arbetet massa extra på båt och som servitör, bytt inriktning i livet ganska helt och nu börjat på universitetet. Han jobbar dock extra typs varje helg nu för att finansiera studier och liv, vilket resulterar i att jag träffar honom allt mer sällan. Vilket gör brutalt ont emellanåt, då han är en av mina underbaraste älsklingar.
Men summa summarum, jag är så galet stolt över att han gjort denna förändring i sitt liv
och jag håller tillgodo, så länge, med hans fina ord som sätts på mitt kylskåp efter varje födelsedagsfest <3


Sådärja, då ska jag väl fortsätta med dagens bestyr.
Blir dessvärre inte mycket växtbloggande såhär i december.
Sjukt tråkigt, verkligen.
Nästa inlägg ska handla om växter, I promise.
Om det så ska vara att jag sökt till allt om trädgårds rampanel eller
huruvida mina solrosskott tagit sig eller ej, spelar ingen roll.
Växter och grönska, jag lovar!

Puss&kram&hejs
och en extra kram till mormor som säger att hon läser min blogg typ varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar