2014-01-22

Förkylningstider

Har uppenbarligen gått och dragit på mig en såndär vidrig förkylning.
Sambon var sjuk i förra veckan och tydligen kunde jag inte undfly sjukan.

Lever på ingefära, citron, rönnbär, vitlök och glass för tillfället.
Glass är faktiskt väldigt skönt för halsen när den gör ont.
Tofuline är glassen jag nio av tio gånger köper.
I framtiden är väl planen att vi ska börja göra egen glass,
jag och min sambo köpte djurens rätts bok; Glass åt alla
i höstas, men ännu har inga recept följts och tillagats.


Funderar på om jag ska plantera en knöl ingefära nu när jag ändå köpt på mig endel.
Igår tog jag hursom ur lite frön från en kiwi, och det må ni tro skall myllas ned i jorden.
Nåväl, trotts denna hemska sjuka så har jag ändå lovat mig själv att straxt pallra mig iväg på
en biologilektion. Ska gå igenom vissa delar av cellandningen som jag har lite svårt att få grepp om.
Citroncyracykeln och såntdär kul. Måste verkligen få en lärarledd lektion i detta för att greppa hur det hela förhåller sig känner jag.

Nåja, får väl bädda ned mig i sängen sen igen efter lunch.

Nu ska jag pilla i mig ett rönnbär och förhoppningsvis lite frukost!
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar