2014-02-26

Gatsmart odling och så vidare



Igår drog den årliga bokrean igång!
Kunde inte motstå att belöna mig själv med lite litteratur en grå och sliten 
onsdag som denna. Igår var det ju trots allt lön och vem förtjänar inte att unna 
sig några efterlängtade alster fyllda med tips och inspiration när en slitit som 
det djur en är, både på extrajobbet och med studierna?!
Dags för belöning tänkte jag och kom en fyrtio minuter senare ut från 
affären tre odlingsböcker, en grafisk serie, en fantastisk barnbok samt en feminist-klassiker rikare
( samt en present till en av mina bästaste, 
men tänker självfallet IKKE förtälja vad den innehöll)

Det kan väl kanske vara så att jag främst ser fram emot att sätta ögonen i detta alster;
GATSMART ODLING.
Natur och kultur är vad mina erfarenheter beträffar 
ett finfint förlag som ger ut redig litteratur!
(iofs är de erfarenheterna inte gigantiska, så som om ni har invändningar ; kom gärna med dem) 

 


 

Tror dock att alla dessa tre kommer komma mig väl till pass i framtiden.
Men i mitt nuvarande tillstånd av huvudvärk efter biologilabb och trötthet efter
högar av studier och återigen en kväll på SCB igår,
så längtar jag främst efter att lägga mig ned i badet med Simon Gärdenfors; Död kompis
som jag egentligen velat läsa sen jag såg honom prata om den på bokmässan.
Nu blev den min för fjuttiga sjuttio istället för tvåhundra pix,
så jag är rätt så nöjd må jag säga!
Simons 120 dagar  sträckade jag mig igenom på typ en kväll.
Kunde inte förmå mig att lägga ned boken!
Och nej, det är väl i och för sig ingen konst att läsa en grafisk serie på en kväll,
men anyway; jag jag blev hooked på hans sätt att rita och berätta storys.

Som sagt, nu tar jag mig ett bad och mobiliserar om mina krafter inför
dagens andra laboration som kickar igång om en och en halv timma.. 

Puss&kram&hejskipejsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar