2014-02-13

Växter som rensar hemmet på kemikalier?!?!

Dethär med växter är ju sjukt bra!
Fick en fantastisk länk om växter som renar luften på kemikalier
av min vän Mini nyss.
Blev sjukt sugen på att införskaffa en fredskalla nu alltså!

Min kära mor har vad jag minns massvis av svärmorstungor hemma,
så nu äre jag som knycker till mig en planta när jag skall dit i helgen.

Förövrigt är livet lite fullt upp med studier inför prov, labbrapporter, hundpromenader
(vilket gör att livet blir rätt så mkt lättare att uthärda när the going gets tough)
och arbetspass. Varpå jag inte hinner pyssla om mina växter, mat-nörda och blogga så pass mycket som jag faktiskt skulle vilja.
Men å andra sidan; oh-my-gosh vad jag lär mig saker!
Både jag och Alexander ramlar nästan ur soffan då jag numera kan svara på typs alla
kemi och biologi-frågor på vem-vet-mest!
Rätt stor belöning att se Alexander såpass impad av mig som han numera blir
då jag upplyser honom om olika kemiska bindningar och liknande.
Har även börjat ringa på engelska på mitt jobb, fett med bra träning för språket säger jag bara!

På tal om matnörderi så har det btw kommit ut en ny HELT VEGETARISK (dvs vegansk)
mattidning; VEGO
Tänker att jag ska börja premma på denna faktiskt!
Go check it out, vare sig du äter dittan eller dattan,
för alla parter i samhället vinner faktiskt i det långa loppet på att det äts mer vegetariskt!

Nåväl, nu tänker jag återigen dyka ned i mina biologistudier
där jag för tillfället  läser om och nördar ned mig lite extra i de essentiella aminosyrorna
(sojabönan for the win är f.ö mina känslor kring det hela!)

Puss&kram&hejskipejs, untill we meet again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar