2014-03-24

Trädgårdsmässan i Älvsjö 1.2; Kaktusfascination



Måste share:a lite mer från mitt fantastiska Älvsjömässan-besök. 
Jag och Kina ramlade plötsligt in i kaktussällskapets monter, FAB!
Som lite mindre Idis gillade jag verkligen kaktusar, och denna fascination 
återuppväcktes när vi såg kaktussällskapets olika skönheter. 
Det värsta med kaktusar är ju dock att de sticks som satiken.
Har en kaktus på cirkus trettio centimeter ute hos m&p, och hen ger mig typs
jämt å jämt å jämt stickor i fingrarna när jag kommer för nära.
Behöver verkligen satsa på en omplantering till den jäkeln, får väl 
dra på mig extra tjocka vantisar innan något sådant genomförs.



Alltså jag blir kär i dessa små skönheter,
kanske kommer jag bli som min farmor och go bananas på kaktusar!?
Mja, chili och annat ätbart är fortfarande det som intresserar mig mest.
But still, hur fina är inte dessa?!?



Måndag morgon alltså. 
Egentligen vill jag spendera dagen med mina plantor,
men jag har en hög med studier som ropar på mig. 
Fick i alla fall en dag på landet igår, slet som det djur jag är med kompostbyggande,
tegelstensbärande, räfsande och lite växthusplanerande. 
Badade badkar när jag kom hem och tydligen var jag så lerig och äcklig att
vattnet blev typs helt svart (okejs jag överdriver lite..)
Ehh alltså jag hade till och med lera i håret och pannan; 
FIIIIINT!! 

Nåväl, dags för att återgå till vardagen. 
Puss&kram&hejskipejski! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar