2014-03-23

Trädgårdsmässan i Älvsjö 1.0



Så igår var det då dags, dagen jag längtat efter i cirkus en månads tid;
tid för trädgårdsnörderi på mässa i Älvsjö.
Började dagen med att lyssna på fantastiska Elin Unnes.
Igenkänningsfaktor i typs allt hon sa till max.
"Att bli galen i odling är lite som att vara nykär,
man fattar inte varför inte alla tycker att ens kille (partner) är snyggast i världen"

Dethär med att inte kunna tänka eller typs prata om något annat än odling.
Det är typs där jag själv är idag, efter att för två år sedan börjat inse att
dethär med att pilla ned frön i jorden är det bästa som finns.
Avslutade dagen med att införskaffa Elins bok, så
nu har jag ännu mer fantastisk läsning framför mig.

Efter att ha lyssnat på Elin och Viveka (chefsredaktören för minfavvistidning; AOT)
kom Ulrika Flodin Furås som har skrivit en annan bok som jag för tillfället läser;
Gatsmart odling.
Oerhört inspirerande kvinna. Både jag och min vän Kina som jag spenderade mässan
med blev pepp på att starta en guerilla-odling i Öo.


Tips på inomhusodling?!?


 


Stadsodling Stockholm hade plockat med sig Dantes cykelmixer, wow eller?!?!

Massvis med roliga inspirationer fans vars vi än gick.
Här är odling från en fiktiv bakgård, där gamla skrotbilar får husera
bland annat för tomater, mynta och rosmarin.


Kina gillade tomatodlingen i bilen.


En heldag med tusentals intryck, växtshopping och stor-inhandling av fröer till mitt
kommande trädgårdsland kan inte annat än göra en tjej som mig trött i benen och skallen;
jag svär att det var mer folks än på bokmässna
och den brukar ju ändå vara typs smockad.
Vill inte slösa allt underbart från mässan på ett blogginlägg
så håll utkik efter inlägg
om kaktus-fascination och bonsai-kärlek som snart finns
i denna blogg nära dig.

Puss&kram&hejs!
Nu åker jag ut till landet och gräver i jorden, word! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar