2014-03-25

Trädgårdsmässan i Älvsjö 1.3; Bonsaikärlek



Mot slutet av lördagseftermiddagen hamnade jag och Kina i
Svenska bonsaisällskapets monter.
Bonsai på bild är visserligen spektakulärt vackert,
men att se dem i verkligheten; OMG!
Så vackert att jag nästintill blev tårögd; ja jag vet att jag är en sentimental fjant..
Allt pyssel och kärlek som ligger bakom en sånhär växt i skål alltså...
(Bon- skål, Sai- växt)

Vill gärna börja med bonsai-odling men det är liksom inte bara.
Köpte en bok med lite grundsteg och vackra bilder för cirkus ett år sedan
samt fröer av rosenkvitten och dvärggranatäpple då dessa sorter skall passa
att bonsaiifiera.
Dock tog sig bara ett av fröerna, men som av en händelse fann jag
resterande fröer igår kväll när jag försökte se över mitt relativt oorganiserade kaos av fröer.
Nu är kaoset en smula mer organiserat btw.


Denna rosa skönhet är en rosenkvitten, och jag hoppas som en tokig
unge att mitt skraltiga lilla exemplar kan mäta sig med denna en vacker dag.


Tyckte det var rätt fantastiskt att de bonsai-at en garderobsblomma!



Är det inte lite för fint?
Så fint så det liksom gör lite ont i en..


Vid slutet av mässan var jag sex stycken krav-kryddor rikare,
en näve Runobergs fröer, två spännande chilisorter som en duktig chiliodlare
rekommenderade; fatalii och goat pepper och sist men absolut inte minst
Elin Unnes bok; The secret gardener.

Lite meckigt att transportera hem allt och satt och oroade mig
för mina fina chilis som fick stå i bagageutrymmet, hela bussfärden hem.
Men de klagade inte så mycket och idag står de högt upp i fönstret och lapar morgonsol.


Trött tjej avslutade mässan med en såndär selfie,
hade ju lix på mig blommig klänning dagen till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar